För
10 år sedan blev "hon" min.
En kall januarimorgon -94 blev jag förälskad . .
.
LÄS
MER OM KÄRLEKEN TILL EN . . .
|
VÄLKOMMEN
OMBORD ! |
Husbussen
är en trogen reskamrat som gett oss massor av härliga
resminnen. På våra resor träffar vi många trevliga
människor och ibland rekommenderas vi att göra avstickare
till "smultronställen" som vi annars
skulle ha missat. Friheten och äventyren väntar
oss runt kröken, så snart vi startar vår färd. Vår
buss ger oss maximal trygghet och komfort, på
utrustningssidan saknas ingenting. Den har t.o.m.
balkong som väcker uppseende var vi än parkerar. |
Förarmiljön
är den bästa tänkbara. Fjädrande och svängbar förarstol
med armstöd. Med automatlådan och all servo är hon
lika lätt att köra som en personbil, ibland lättare.
KLICKA
HÄR ! |
Bussen
får regelbunden service och underhåll. De sista
åren har t.ex. alla bromsband, vajrar för parkeringsbromsen
bytts ut. Hjullagren fram har ersatts mot nya. Nya
Däck. Insprutningspumpen totalrenoverad. Spridarna
helrenoverade. Alla dynor blev nya 2003, måttbeställda
hos en tapetserare, klädda med gobelängtyg. |
"Hon"
har varit i vår ägo sedan februari 1994
och vi har avverkat mer än 10000 mil på våra resor,
vilket betyder drygt två varv runt jorden. "Hon"
gjorde illa sig en sommar - jo, på en återvändsgata
i Danmark blev vi inträngd på en parkeringplats.
En lätt skråma uppstod på höger bak när vi skulle
lämna platsen. Nu är hon återställd
och fin i rumpan och det finns inte längre
något synligt som vittnar om det danska äventyret.
På den senaste sommarresan mättes bränsleförbrukningen
till 1.67 l. diesel/mil. |
|
|
 |
Bussen
har bytt ägare och finns
nu hos |
Charsten
i Bruzaholm, Småland. |
Charsten
säljer bussen. . . |
|
|
|
 |
Vi
bygger en till |
Följ
med på AJOKKI-sidorna
så får Du en uppfattning hur
mycket arbete det är att förvandla
en "vanlig" buss till
en husbuss.
På
grund av min ohälsa och
att jag fått akut lokalbrist
är bussprojektet avslutat
och sålt till en entusiast
i Brunflo.
|
|
|
|
|
|
|